1393-10-23 05:40
5023
3
8776
از استاندار ششم تا فرماندار چهل و ششم؛

وقتی گرزین یا احمدی بودن ملاک فرماندار شدن گرگان می شود !

از نظر این نویسنده ، گرزین در حاشیه بود و احمدی چون احترام آنها را نگه می داشت آدم خوبی بود و شایسته فرمانداری و به این ترتیب ملاک این فرد برای فرماندار شدن نگه داشتن احترام آنها بود حال آنکه دیدیم گرزین در فتنه سال 88 گرگان یکی از شجاع ترین و بی باک ترین فرمانداران سطح کشور بود .

به گزارش گلستان ما ؛ انتخاب فرماندار گرگان در حالی صورت گرفت که تحلیل های مختلفی پیرامون این رویداد مهم در حال شکل گیری است و در این بین ملاک ها  و معیار های گوناگونی برای فرماندار جدید مطرح شده است .

در یکی از این تحلیل ها یکی از نویسندگانی که تازه دست به قلم شده در یکی از سایت های محلی ، انتخاب قناعت به استانداری گلستان را به سایت گلستان ما نسبت داده و گفته زمانی که یحیی خاکی در استانداری گلستان در زمان قناعت بلااستفاده مانده بود چرا از وی استفاده نشد .

در جواب این نویسنده نوپا باید گفت اولا مهندس قناعت استاندار دولت بوده و در انتخاب فرمانداران خود اختیار تام داشت ثانیا سایت گلستان ما تازه سه سال است شروع بکار کرده و قطعا آن زمان ناشناخته بوده و نمی توانسته در انتخاب فرمانداران دخیل باشد .

این فرد در ادامه ، نویسنده مطلب سایت گلستان ما را پیشگو خوانده که سناریوی حمله پیشدستانه به دولت تبدیر و امید در گلستان را طراحی کرده اما  از قضا این پیشگویی درست در آمده و گفته می شود وقتی مراسم تودیع و معارفه فرماندار گرگان به اتمام رسید و همه مهمانان رفتند ، جمعی حدودا 15 تا 20 نفر که حسین رفعتی فرماندار سابق و عضو حزب منحله مشارکت و فعال در قضایای فتنه 88 گرگان یکی از آنان بوده در اتاقی با فرماندار جدید صحبت می کردند و این همان نکته ای بود که گلستان ما نسبت به آن هشدار داده بود .

نویسنده این سایت محلی که بوی غرض از سایت گلستان ما در نوشته هایش به مشام می رسد در ادامه بحث هایی در مورد دو شخصیت اصولگرا اما متفاوت از هم گرگان ابراز و نهایتا بین دو مدیر در شرایط غیر همسان قضاوت کرد که اصلا کار درستی نیست .

او در مورد جعفر گرزین و حیدرعلی احمدی این طور می گوید : " . . . البته نباید زحمات احمدی را نادیده گرفت چرا که در این مدت چند ساله نسبت به آقای جعفر گرزین که شش سال بر مسند مدیریت فرمانداری شهرستان گرگان تکیه زده بود متفاوت و بهتر عمل کرد.

احمدی باتوجه به منش و گرایش اصول گرایانه برخلاف گرزین سعی می کرد در نحوه مدیریتش دنبال حاشیه نباشد و احترام نیروهای اصلاح طلب را به هر نحو ممکن نگاه می داشت. "

از نظر این نویسنده ، گرزین در حاشیه بود و احمدی چون احترام آنها را نگه می داشت آدم خوبی بود و شایسته فرمانداری و به این ترتیب ملاک این فرد برای فرماندار شدن نگه داشتن احترام آنها بود حال آنکه دیدیم گرزین در فتنه سال 88 گرگان یکی از شجاع ترین و بی باک ترین فرمانداران سطح کشور بود ، چه اینکه فضای سیاسی اجتماعی در سالهای فرمانداری این دو نیز کاملا متمایز از هم است .

البته اینکه جبهه نفاق از گرزین هراسان باشد و به او بتازد چیز تازه ای نیست چه اینکه وی از ابتدای انقلاب تا کنون در همه عرصه ها همانند یک چریک انقلابی ظاهر شده و وقتی به رهبر انقلاب توهین شد با سیلی جواب طرف مقابل را داد و وقتی او را بهانه قطعی گاز گرگان (در سالی که ترکمنستان صدور گاز به ایران را قطع کرده بود) قرار دادند سکوت کرد ، هر چند که در نماز جمعه گرگان او را با فریاد های مرگ بر منافق نوازش دادند اما او دست از دفاع از اسلام و انقلاب نکشید .

اینکه در برهه فتنه 88 ، گرزین فرماندار گرگان بود مانند بسیاری از موارد دیگر قطعا یک لطف الهی بود چرا که اگر کسی غیر از وی در آن زمان بر کرسی فرمانداری بود نمی توانست این گونه گرگان را کنترل کند .

اما فضای بعد از انتخابات سال 88 و رخ دادن فتنه ، شخصیت آرام و با تدبیری چون حیدرعلی احمدی را می طلبید تا به یاری شهر بیاید و همه اینها تکمیل یک زنجیره حیاتی برای کنترل و مدیریت شهر بود که امروز به دستان توانمند یحیی خاکی رسیده و همانطور که در مطلب قبلی نیز اشاره شد ، او اگر می خواهد به اعتبار سالهای حماسه اش لطمه ای وارد نیاید جز منافع اسلام و انقلاب ، مقام معظم رهبری و مردم به هیچ گروه و فرد دیگری نیندیشد که اگر جز این باشد راه را به خطا رفته است .

حیدرعلی احمدی هم یکی از ذخایر نیروهای انقلاب اسلامی در استان است و در این جمع فرمانداران متوسط و ضععیف ، خیرالموجودین بود که در جریان سفر ریاست جمهوری به گلستان توانست با تجربه و تدبیر خود با کمک دیگران آبروی استان را جمع و جور کند و اینکه دولت تدبیر و امید خواسته از او در استانداری استفاده کند چیز با اهمیتی نیست چرا که جایگاه احمدی بالاتر از برخی معاونت های استانداری و مدیران فعلی است و تجارب وی می تواند بدرد استان گلستان بخورد .

مطلبی هم در پایان عرائضم ذکر کنم و آن اینکه جنگ ما اگر چه طولانی بود اما تمام شد و از آن دفاع مقدس نسل بعد که ما باشیم غیرت ، جوانمردی و ایثار را آموخت ، آموخت که از یک سوراخ دو بار گزیده نشود ، آموخت که جلوی فتنه گر بایستد ، آموخت که توی گوش شرق و غرب بزند ، آموخت که شاگرد ولی فقیه باشد و مانند قاسم سلیمانی جانش را در کف دستش گرفته و در بیایان های خاورمیانه دیوکشی کند نه اینکه مثل برخی افراد به کارهای اقتصادی مشغول شود و مدام از سابقه جبهه اش برای نسل سوم بنویسد و آنها را بخاطر زمانی که نبودند سرزنش کند .

در اینجا هم ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای فرماندار جدید گرگان به بیان یک نکته اکتفا می شود که مدیران ارشد و میانی استان باید مانند مدیران تراز انقلاب اسلامی رفتار و عمل کنند و با خدمت مخلصانه و بی منت به مردم ، پشتیبان و حامی آرمان های انقلاب و مقام معظم رهبری باشند و راه را بر نااهلان و ... ببندند . 

" با علی در بدر بودن شرط نیست     ای برادر نهروان در پیش روست "

 

عماد  محمدرضاپور

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

عارف قاسمی

احسنت عماد جانشیر مادر حلالت !خوب جواب این بنده خدا را دادی !اینا فکر می کنن کسی نیست جواب تحلیل های آبدوغ خیاری شان را کسی بدهد !اینها از مظلومیت و گمنامی ، رافت و حیای نیروهای انقلاب سوء استفاده می کنند و هر چی می خوان به بچه های انقلاب می گن .شما هیچ نترس و راهت را ادامه بده .سرداران انقلاب اسلامی شما هستید و خود مقام معظم رهبری نیز فرموده که جنگ نرم سخت تر از جنگ فیزیکی است پس قطعا شما هم جزو سرداران هستید .

0
0
پاسخ
1393-10-23 03:10
حسین

نویسنده جدید و تازه و نوپا جناب آقای مقسم اولا: شما نویسندگی را باید یاد بگیرید اینکه یک کتاب دفاع مقدسی نوشته ای و خودت هم چاپ کردی دلیل نمی شود که بگویند شما نویسنده هستید دوم: اینکه وارد بازی سیاسی جوانان نشو . از شما سن و سالی گذشته است و از قضاء از نیروهای بازنشسته یک ارگان ارزشی هستید که هدفش خدمت به ارکان نظام و آبادانی کشور بوده و هست . سوم: بگذار این سرگرمی یعنی سیاسی بازی در حوزه جوانان باشد و از سن و سال شما که آرد را فاتحه اش را خواندی و الک را در آن سوی کوهها پرتاب کرده ای گذشته است .برادر مقسم ، نویسنده تازه به دوران رسیده سیاست بازی و خاله بازی سیاسی ، بزار برای جوانترها و شما به عنوان پیرمرد بهتره این میدان را به اهلش بسپاری عزیزجان ، مواظب باش کسب شهرت باعث .... نشود التماس دعا ضمنا الغیبت الشده .......

0
0
پاسخ
1393-10-23 04:13
عادل

آفرين يکی مثل گرزين اره اش روی زمين ، يکی مثل احمدی اره اش زيرزمين ، اين کجا و آن کجا !

0
0
پاسخ
1393-10-23 08:03

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.